יום שבת, 13 בדצמבר 2008

איך לעשות ארועים מוצלחים


המטרה של לעשות פגישות היא לקבוע את הפגישה הבאה.
למה לעשות פגישות. למה ארגונים צריכים לעשות פגישות – אין ארגון מצליח שלא עושה פגישות.
הסוד של הפגישות הם שהם יהיו אירוע. הלוואי שאפשר לעשות רק אי מיילים. אבל כדי לבנות ארגון יציב צריך לעשות פגישות. זה נותן את האישור החברתי לאנשים האחרים.אין כמו שאדם אחר יראו אנשים אחרים שגם עושים את זה. הנואמים הכי גדולים הם בשיווק רישתי.
יש רשימה של דברים שצריך
צריך לעשות שיהיה קל
צריך ש הכל יעבוד
צריך שיהיה מוזיקה מהירה- זה מעלה את האנרגיה של האנשים
המוזיקה היא בקול רם – אתם בטח חושבים שזה חזק מידי – אם אתם לא מקבלים 4 תלונות בערב שהמוזיקה חזקה מידי זה אומר שהיא לא מספיק חזקה.האנשים ידברו בקול רם וזה יעלה להם את האנרגיה
המוזיקה צריכה להתחיל גם בסוף המצגת. יש תגי שמות. שולחן הרשמה. יש שלט בלובי עם החדר הנכון, השעות הנכונות. צריכים להיות שני אנשים מתלהבים ונחמדים שנמצאים בלובי ומברכים ומכוונים את האנשים. אתם פה בשביל הפגישה,( האירוע – תלכו עד הסוף ימינה שם ההרשמה)
יש אדם שאחראי בכל פגישה. אם מישהו צריך כסא, אם המזגן צריך טיפול, אם יש תינוק בוכה, אם מישהו שיכור הוא יזמין אותו בחוץ למשקה נוסף. פותר כל בעיה כדי שהמרצה ימשיך בהרצאה ללא הפרעות. האור צריך להיות חזק. הפגישות צריכות פשוטות.
האנשים בקבלה צריכים להיות מאד נחמדים. מבקשים שם ומי הזמין אותך. יש אפשרות גם בלי לעשות שולחן הרשמה. רק כרטיסים. לשאול מי הזמין אותך ואז יודעים שזה אורח. אם זה סטודנט אז הוא משלם 20 ש"ח. זה שכפיל. פשוט. כל אחד בכל מקום יכול לעשות פגישות. בלי באנרים,בלי כלום.
בכל פגישה לא משנה איפה עושים אותה הדבר הכי חשוב זה מספר הכיסאות ששמיםבחדר. צריך לדעת מינימום אנשים שיגיעו ואז לשים 65% כסאות מתוך זה. אם עושים בבית, כל פעם להביא כסא כש בא בן אדם.כי אנשים רואים כסא ריק כל מה שעובר להם בראש זה, מישהו לא בא, הוא יושב בבית ורואה טלויזיה, גם אני יכולתי לעשות את זה. אסור שיהיה כסא ריק.לא שואלים מי פה אורחים. כי זה הופך אותם למטרה. כי אנשים פשוט יניחו שאנשים אחרים הם גם אורחים. אנשים מניחים שגם אנשים אחרים הם מה שהם. זאת לא שאלה ששואלים. יש דיסקים שלמים על איך לעשות פגישות. זה 80 אחוז מהעסק. אם יש 200 אורחים צפויים שמים 60 כסאות ולא שמים את הכיסאות ליד הקיר כי אנשים פשוט יבואו וייקחו כסאות. צריך להיות מישהו שאחראי על הכיסאות.ואז יהיו כסאות ריקים. כולם שומרים כסאות. כמה דקות לפני תחילת האירוע מישהו יבוא ויגיד אנחנו עומדים להתחיל לכן בבקשה תפנו כל כסא שאתם שומרים כי יש לנו אנשים שבאים ואנחנו רוצים להתחיל. אסור שאורחים שיושבים מאחור יראו כסאות ריקים
כל כסא צריך להיות מלא. ומישהו עומד בדלת וכשמישהו חדש נכנס הוא מלווה אותם למקום שלהם. שתיים, שם, אחד שם וממלאים את הכיסאות הריקים
כל פעם שנכנס בן אדם מוסיפים כסא. עוד אדם, עוד כסא.מוסיפים כסא רק כשאדם נוסף נכנס. מה שקורה זה 30 אחוז נוספים יתווספו במשך המצגת אבל מאחורה והאנשים שהגיעו מוקדם יגיבו : ואו מאיפה באו כל האנשים האלה, ברגע שהם יסתובבו וראו את כל הכיסאות המלאים מאחור. וזה מה שקובע את ההצלחה של המפגש שלכם. אם אנשים יושבים צפופים ביחד והמרצה אומר בדיחה,ומישהו צוחק, זה גורם לזה שלידו לצחוק. אם אתם מפוזרים ויש מרווח בין האנשים יכול להיות שזה לא יקרה. אנשים צוחקים יותר, הם מעורבים יותר אם הם צפופים ביחד. אם יש כסאות פנויים או שורות פנויות זה פשוט הורג את האנרגיה של החדר.


לבוש: במפגשים של מצגות אנשים צריכים להיות לבושים עסקי. החוק הוא להתלבש דרגה אחת מעל מה שאתה בדרך כלל לובש. יש כאלה שיגידו לכם אין לי לבוש עסקי, אני תמיד בא עם סנדלים. אז מה שה אומר עליך? צריך לשדרג לך את ההופעה. זה מכבד את האורחים. החברים שלכם יראו את השינוי בכם. צריך ללמד את האנשים שלכם איך להתנהג באירועים. להיות נדיבים עם מחיאות כפיים,לא ללעוס מסטיקים, לא לאכול, לא לחלום. לרשום את מה שאומרים ולהביא דף ועט בשביל האורחים שלכם. אתם צריכים לרשום כל מה שהמרצה אומר. בחייך, ראיתי את המפגש הזה אלפי פעם. הי, אם אתה כל כך טוב, אתה צריך להעביר בעצמך. כל עוד אתה לא יודע להעביר לבד, אתה צריך לכתוב כל מה שהמעביר אומר במחשבה שאתה צריך להעביר את זה בתורך. אם אתה כותב גם האורח שלך יקשיב ויכתוב.
תביאו אורחים מוקדם, תושיבו אותם שורה ראשונה, תציגו אותם בפני הדוברים. אם אני הדוברת ואת מביאה את האורח שלך ומציג אותה בפני, עכשיו אנחנו חברים והיא תקשיב לי יותר טוב. זה לא מישהו שמנסה למכור לה משהו. זאת הבחורה שהכירו לה קודם. והיא מכירה אותי. היא הסתכלה לי בעיניים ולחצה לי את היד. תיקחו אותם ותציגו אותם לאנשים אחרים שדומים להם בחדר. אם הוא ספר תכירו לו את הספרים האחרים בחדר. אם הם נהגי משאיות אני אכיר להם את הנהגים האחרים. זה מאד חשוב, אם הם דתיים להכיר לו דתיים, אם הם צעירים להכיר להם צעירים. כי אם היא ספרית והיא תראה ספר בחדר היא תגיד. או, זה עסק טוב לספרים. וגם חשוב שתכירו להם את כולם מהקבוצה שלכם. כי אולי הם לא יתחברו אלי אבל אולי יש להם כימיה מצויינת עם הספונסר שלי או עם הספונסר של הספונסר.והאנשים האלה ידעו מהאורח שלי והם יתמכו בי. זה יעזור.
תלמדו את האנשים שלכם על הפגישה שאחרי המצגת. אחרי המצגת צריך לקחת את האורחים ללובי, לענות לכל שאלה ולראות אם הם מוכנים להתחיל.
המקומות של המפגשים אמורים לשדר כבוד. המקומות מכובדים. צריך לקחת כסף מכל אחד על הפגישה. 20 ₪. בהתחלה זה יהיה מאתגר, כי יהיו פחות אנשים לכסות את האולם. אל תשלמו על האנשים שלכם. יהיו כאלה שיבכו, מה זה עולה 50 ₪, 100 ₪. אנחנו מביאים את הטובים ביותר, מיליונרים ועל זה שווה לשלם הרבה יותר מ50 ₪.
צריך להתחיל את הפגישות בזמן. לא להגיד 8 ולהתחיל ב שמונה ו10 כי אחר כך זה מתאחר עוד יותר עד שלאט לאט הפגישה עוברת מיום שני בערב ליום שלישי בערב. פשוט להתחיל. ואנשים ילמדו. ואנשים שתמיד מאחרים בגלל התנועה תמיד יאחרו בגלל התנועה.אחרת זה סתם דופק את האנשים שיגיעו בזמן. האירועים החודשיים יהיו מעניינים, כל פעם מישהו אחר. כל דובר הוא אחרת. אנשים מתחברים לאנשים שונים. אנשים זוכרים את הבדיחות של האנשים וככה הפגישות ממריאות.
משיחת טלפון, שליחת לינק, שיחת ועידה, מפגש שבועי, מפגש חודשי וזה הופך לקסם.
כתבו והכינו
תמר קורן

אין תגובות: